Pál Feri - Belső utakon "Ha a szüleimmel való kapcsolatot sok negatív élmény is terheli..."

Ha a szüleimmel való kapcsolatot sok negatív élmény is terheli, de belül mégsem sikerül eljutni a haragig, akkor az irántuk érzett szeretetem nagyon akadályozott lesz. Ha azonban önmagamat egy folyamatban látom, akkor beleengedhetem magam a haragba is, és akár egy fél évig nagyon utálhatom apát, mert tudom, hogy a harag megélése a megbocsátás elengedhetetlen feltétele, és nem gondolom, hogy ezzel az iránta érzett tiszteletet megsérteném. Ha úgy látom magam, mint egy olyan valakit, aki valahonnan valahova tart, megengedhetem magamnak, hogy aktuálisan haragudjak is - és a haragon keresztülmenve egy sokkal mélyebb szeretethez juthatok el. Különben megmaradok az ambivalenciáknál. Szeretem, de nem szívesen találkozom vele. Tisztelem, de nem szeretem. Ha azonban a harag egy folyamat részeként jelenik meg, én annak a végén a kiengesztelődést látom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése